Halaman

Sabtu, 14 Januari 2017

Makan Sedap Cyberjaya : Zam Ikan Bakar - Ikan Bakar Pulau Sayak, Cyberjaya

Hari ni, aku dan famili pergi ke Cyberjaya. Plannya untuk mencuba kedai makan yang dicadangkan oleh mak. Dia pernah makan situ kebetulan direkomen oleh kawan-kawannya juga.

ZAM IKAN BAKAR - IKAN BAKAR PULAU SAYAK

Nampak kedainya biasa saja. Tapi ketahuilah hidangan makanannya marvellous sekali! Kat mana kedai ni? Senang saja..

Kalau pergi Cyberjaya, terus cari signboard Terminal. Kedai makan ni betul-betul terletak di kawasan Terminal Bas Cyberjaya. Kedainya memang kecil dan ada juga kedai-kedai lain di sebelahnya. Tapi rata-rata yang datang memang menuju ke kedai ni.

Mari tengok apa yang kitorang ambil :-

Amacam, marvellous tak? Hehe 4 orang makan ni..

1. Set Nasi Putih 4 pinggan (dihidang bersama ulam dan kuah kari ayam)
2. Ikan Bawal Bakar 1 pingan
3. Ikan Siakap Bakar 1 pinggan
4. Sotong Goreng Tepung 1 pinggan
5. Sotong Bakar 1 pinggan

Apa yang aku boleh katakan, memang sedappppp. Boleh jamin kalau yang jenis berselera tu confirm tambah nasik lahh. Hehe.. Satu aku perasan, kedai dia bukan saja orang Melayu pergi. Bangsa India, Cina, Kelantan dan hatta Orang Indonesia pun ada, berselera makan.

Paling best, harganya pun sangat ekonomi. Aku jamin korang mesti puas hati. Peniaganya ramah tamah dan murah senyuman Harap pernigaan kedai ni makin maju dan boleh diperbesarkan lagi. Sebab ruangan Medan Selera ni pun tak besar sangat. Oh ya, kedai ni buka setiap hari kecuali Ahad. Masa paling sedap nak pegi sekitar 11am - 1.45pm. Kalau lewat, rasanya ikan bakar dah habis. Bagitau awal-awal ni. Hehe. Selamat terjah!

Alamat :   
Zam Ikan Bakar - Restoran Ikan Bakar Pulau Sayak
Medan Selera Terminal Bas Cyberjaya, 
Jalan Usahawan, 63000 Cyberjaya, Selangor.

2 ulasan:

  1. Oh ada juga ya kedai makan ikan bakar yang sedap di cyberjaya ni. InsyaAllah akan ke sana juga

    BalasPadam
  2. Masa beroperasi dia masih sama ke?

    BalasPadam